من مردی مالیخولیایی هستم / مودی بلوز

این ترانه را دوست دارم. از «مودی بلوز» با عنوان مرد مالیخولیایی. آن چه می خوانید دقیقن برداشت آزاد من از متن شعر این ترانه است. عجیب است مرا یاد یکی از سوره های قرآن می اندازد. گروه «مودی بلوز» در اوج شهرت یک بار در گاراژ خانه یکی از اعضا ماشین را روشن کردند و با دود آن خودکشی کردند. و این یک بار اولین و آخرین بارشان بود.

این من هستم مردی مالیخولیایی

در حالی که جهانی پر از واقعه این مرد مالیخولیایی را احاطه کرده

و او پاهایش هنوز بر روی زمین میخ‌کوبش کرده است

من مردی تنها هستم، راستی از این مرد تنها چه کاری بر می‌آید

همه دنیا مرا به بازی گرفته‌اند

من این را حس می‌کنم که

ما دیگر به واقعه نزدیک شده ایم

باور نمی کنید؟

صبر کنید و ببینید

من دارم می‌بینم آن‌چه شما نمی‌بینید

چرا که من یک مرد مالیخولیایی هستم

شما هم خواهید دید وقتی

ستارگان در دریا سقوط کنند و بر روی زمین بیافتند

آن‌گاه که باد‌ها غرش‌شان گوش هایتان را کر کند

آن‌گاه است که باریکه‌ی نور دانستن بر سر شما جاری خواهد شد

تا شما بفهمید که بر سرتان چه گذشته است

و آن زمان است که شما ایمان خواهید آورد پیامش چه بود

پیامی که مردمان نیک باور آن را به راحتی درک خواهند کرد

گروهی نیز فقط بهت زده نگاه خواهند کرد

آدم‌هایی مانند من یا تو  شاید

که این همه نشانه را می‌بینند اما باور نمی کنند

علی‌رغم ظاهرش او مانند منو تو نیست

او باور نمی کند و این بی‌باوری او را به این فلاکت انداخته است

ساده است

چشم دلی برای دیدن آن چه که شما و من مالیخولیایی داریم، ندارد

Melancholy Man

Songwriters: Pinder, Mike

I’m a melancholy man, that’s what I am,
All the world surrounds me, and my feet are on the ground.
I’m a very lonely man, doing what I can,
All the world astounds me and I think I understand
That we’re going to keep growing, wait and see.

When all the stars are falling down
Into the sea and on the ground,
And angry voices carry on the wind,

A beam of light will fill your head
And you’ll remember what’s been said
By all the good men this world’s ever known.
Another man is what you’ll see,
Who looks like you and looks like me,
And yet somehow he will not feel the same,
His life caught up in misery, he doesn’t think like you and me,
‹Cause he can’t see what you and I can see.

1 دیدگاه برای «من مردی مالیخولیایی هستم / مودی بلوز»

بیان دیدگاه