«استعداد من یه روز بلخره شکوفا می شه»

اردوان روزبه / وبلاگستان

بابام حتمن دوست داشت من خلبان بشم، البته من هیچ وقت نشنیدم ازش اما حتمن مثل همه بابا ها دلش می خواسته بچه اش رو پشت فرمون هواپیمای اف-۱۴ ببینه، از یه طرفی مامانم حتمن دوست داشت منو تو روپوش سفید ببینه، البته راستش خدایی اش اون هم هیچ وقت به زبون نیاورد اما من از چشماش می خوندم.
بعدها خودم دلم می خواست پاسبون بشم. بله پاسبون اما نشد. بعد گفتم می رم معلم می شم. راه نداد دنیا، رفتم یه مدتی دنبال هنر. یک مدتی ریش بلند کردم، شلوار جین سولاخ سولاخ می پوشیدم، دیدم یک دونه چشم چشم دو ابرو که می‌کشیدم از ده نفر نه نفر نمی فهمیدن این خط خطی بچه اسهاله یا چشم چشم دو ابرو. بعد رفتم دنبال روشن فکری، کانت و فلسفه، هیگل و ملاصدرا، آدام اسمیت،‌آسپاسیا، آتناسیس، آپولونیوس، آرتور شوپنهاور، ارسطو، اپیکتت، اپیکور، اسوالد و اشپنگلر -به ترتیب حروف الفبا- بعد هم یه مواقعی وسطش قلمبه سلمبه های مارکوزه رو بلغور می کردم و قسم به افلاطون می خوردم.
نشد! اره نشد! بعد افتادم دنبال دین، لمعتین و کفایه الاصول. یه مدتی گذشت گفتن شما به درد همه کار می خوری جز این برو پی یه کار دیگه. رفتم دنبال «اینتریور دیزاین»، طراحی و بنگاه املاک و تاکسی تلفنی و بعدش یه مدتی قصابی یکی از رفقا که یواشکی برا مشتری های عرق خورش «دنبلان» کنار می ذاشت.

IMG_7002
تازه داشتم شقه کردن گوساله رو یاد می گرفتم که کمیته ریخت مغازه طرف رو سر دنبلان به باد داد.
بعد شدم روزنامه نگار، یه مدتی هم چک نقد می‌کردم، بله شر خری! و عکاس و راننده و مشاور شهردار و عضو کمیته فلان و بهمدان و چهار و پنج کار دیگه.
حالا امروز درست روز پونزدهم اکتبر ۲۰۱۴ وسط یه دشت سبز روی یه نیمکت خیس که از بارون نم زده بود نشسته بودم با خودم مرور که می کردم دیدم: نه! من هنوز باید سی تا کار دیگه رو امتحان کنم. شاید استعدادم شکوفا شد.
اصلن هیچ کی قدر منو ندونست.

پاسخی بگذارید

