«اندر باب کندن پشم کله و آرامش رفیق یهودی‌مان»

اردوان روزبه / وب‌لاگ 

یهودی‌ها مردمان خاصی هستند. من با تعدادی شون سر و کار دارم، همه عین هم هستند. اول این که مثل امریکایی‌هایی که من می‌شناسم اصلن با کسی شوخی مستهجن و نمی دونم مسخره کردن و این ها ندارن. 

حساب و کتابشون مولای درزش نمی ره، نه پولتو می خورن نه پولشونو عمرن بتونی بخوری.
عموم شون کاری -بر خلاف فضای امروز- با سیاست  ندارن -کار با این داستان لابی مابی ها ندارم، همین دور وبری‌ها را عرض می‌کنم- جالبه که همه چیز رو هم دنبال می‌کنن اما اصلن شما بگی یک کلمه حرف بزنن نمی زنن.
در کل سعی می کنند اگر خرجی برایشان نداشته باشد به دیگران کمک کنند.
اکثر اون هایی که من دیدم وضع مالی خوب و مرتبی دارند.
و جالب‌تر این که وقتی می گی ایرانی هستی گل از گلشان می شکوفد. زود می‌گویند: منم اسراییلی هستم 🙂
در اخر این که هیچ وقت ندیدم کسی بتواند یک یهودی را عصبانی کند. یعنی هم چین وسط بحران و درگیری آرام هستند که می گی در ژن شان چیزی با این عنوان کد نشده و نیست.
حالا بنده فقط با یهودی های دو تا کوچه بالاتر و پایین تر خونه مون سرکار دارم همین رو که دیدم گفتم.
حالا داشته باشید:
الان میز بغلی که صبح گفتم دختره پاشد رفت سر دماغ و بتاکس می‌خواست دوست پسرشو له کنه، دو نفر نشسته اند، یکی یک یهودی است با ان کلاه مشکی‌های کف سر بر سر و یکی هم یک آمریکایی از این پس کله قرمز هاست. طرف یک پاکت گنده آورده قبض و رسید و این حرفاست. ظاهرن با هم مشارکتی دارند طرف ستاره داوودی‌مان می خواست حساب و کتاب کند. هر قبضی رو میز می ذاشت. برادر «رد نک» مان عربده می‌زد وسط استارباکس، فحش می‌داد، حواله هم فقط مانده بود به آهوهای بیابان بدهد.  

اما طرف آروم بی این که حتا میمک صورتش عوض شود فقط رسید می داد دست یارو، اونم رادیوتورش جوش می اورد بخار از چشماش می زد بیرون.
آخر:
حساب هاشو گذاشت رو میز، چکشو هم نوشته بود داد دستش بعد هم گفت: ببین! دلم راستی راستی واست تنگ شده بود…
قیافه این رفیق پس کله قرمز ما جدن دیدنی بود تو این صحنه، یعنی یارو رفته بود این هنوز داشت لبه میزو گاز می گرفت…

پاسخی بگذارید

