کشف حقیقت از ماندلا

برای من لحظه مشخصی کشف حقیقت نبوده و هیچ چیز بخصی ناگهان الهام بخش من نشده، بلکه فقط مجموعه ای منظم از هزاران مورد بی حرمتی، هزاران مورد خرد شدن شخصیت و هزاران مورد لحظه از یاد رفته مرا به خشم می آورد، شورشی می کرد و این خواسته را در من تقویت می کرد که با سیستمی که مردم مرا اسیر خود کرده مبارزه کنم.
هیچ روز بخصوصی وجود نداشته که در آن روز گفته باشم از امروز به بعد زندگی خود را وقف آزادی مردم می کنم، بلکه فقط پی بردم که در حال مبارزه هستم و جز این نمی توانم کار دیگری انجام دهم.


بر گرفته از کتاب » راه دشوار آزادی » اثر نلسون ماندلا
ترجمه مهوش غلامی، انتشارات اطلاعات، صفحه 124

پاسخی بگذارید

