سلام بر فرهاد دریا و رضا دقتی

«اتن» رقص جمعی است که مردمان افغان به آن می پردازند. من چند باری اتن را دیده ام. مردانی با موهای بلند و لباس هایی دامن دار که جلیقه های منجوق دوزی شده می پوشند. مانند رقص سماعی می گردند، با تمی خاص و هیجانی ویژه اتن. این ویدئو سه نکته خوب دارد. اول این که باز مانند همیشه فرهاد دریا همه را دعوت به هم دلی کرد که از همان روزهای اول همیشه دیده ام این انرژی مثبت اش را. دوم این که عکس های کلیپ کارهای خوب رضا دقتی است. سوم این که ترانه اش دلی است.
ای‌ با یک تن «اتن» کی‌ میشود
این وطن بی ‌ما وطن کی‌ میشود
گر نباشد از تو هم‌ این سرزمین
خانه ی آباد من کی‌ میشود

بیش از این دگر مرا مزن، میزنی بزن سخن بزن
یک کلید خانه پیش تو، یک کلید خانه پیش‌ من

صدای عشق میرسد برای‌ تو برای‌ من
خدا یکیست جان‌ من، خدا‌ی‌ تو خدا‌ی من
سرود‌ سبز هم‌دلی صلای عشق میزند
که تا گلو‌ی‌ تو شوم، که تا شوی صدا‌ی من

مرا با باغ می کشد ترانه ها یکی یکی
یکی برای‌ دوستی‌  یکی برای‌ زندگی
شکفته باد یاسمن، خجسته باد این وطن
ترانه های‌ نسترن یکی به تو یکی به من

پاسخی بگذارید

