سفرنامه- وقتی برای یک «چس فیل» قیصریه را به آتش می کشم

بیست و هفتم ژانویه دوهزار و یازده

اول: این آمریکا یه چیزایی اش نوبر است. مثلن سایز کاغذ های به قول ما «آ چهارش» یک چیزی تو مایه استاندارد های بی ربط است که از قد کوتاه تر و از عرض چاق تره و بنده که دارم الان توی فایل می زارم همه چیزش زده بیرون. این هنر نمایی فقط تو اینش نیست، دما سنجی شون هم فارنهیت است. بعد می گن امروز هوا سرده شصت و پنج درجه است من باید دو ساعت تبدیل کنم ببینم یعنی سردمه یا گرممه.

از مایل و این ها هم دیگر نمی گویم خلاصه من واحد هام درست است، اما مال اینا کلن خرابه. به قول اون کوسه توی دوبله فارسی «در جستجوی نمو» آمریکایی ها این جورین.

-=-

دومندش که همیشه عادت کنید اونی که می بینید روی یک چیزی اتیکت زدن اونی نیست که باید بدهید. هر کار کنید آخرش یه چیزی تو پاچتون رفته حالا اسمش مالیاته، حق انشعابه، انعامه و یا هر چی دیگه. گفتم که رفتید چیزی بخرید به هوای قیمت روش نباشید.

-=-

سومندش همیشه مثل بچه خوب به نوشته روی پاکت «چس فیل» و ماکروفر و تایمش اعتماد کنید. گفتم چس فیل چون هر چی می خوام بگم «پاپ کورن» حس چس فیلیت بهم دست نمی ده. از این پاکتی ها خریدم که می کنی تو ماکروفر و چند دقیقه بعد به قدر شش تا فیل توش می چسن و می شه یک پاکت پر فیل کاری، قدرت خدا.

اما آمدم هنر نمایی کنم، تایم رو بجای دو دقیقه زدم چهار دقیقه، خواستم مغز پخت بشه خیر سرم. در نتیجه فیله توی پاکت نچوسید بلکه فک کنم «رید». دیدم به قاعده یک دود کش کامل از توی ماکروفر دود در میاد، کشیدم بیرون دیدم عین گاز اشک آوره. چشمام جایی رو نمی دید راستش داشتم خفه می شدم دود تمامی نداشت. وحشت هم کرده بودم که الان سنسور دود عربده بزنه که دیگه خر بیار باقالی بکش تا بیت معظم اله. خلاصه سر یک چس فیل تقریبن ما جهانی را به دود دادیم و هنوز هم که هنوزه بوش نرفته انگاری.

از این انشا ما می آموزیم یا چس فیل نخوریم یا می خوریم به نوشته روش اعتماد کنیم و مثل آدم فقط دو دقیقه در ماکرو فر بزاریم.

این هم عکس چس فیلم های بنده که بر سرش یک قیصریه ای را به آتش کشیدم:

One thought on “سفرنامه- وقتی برای یک «چس فیل» قیصریه را به آتش می کشم

  1. باتشکر از شما باید بگم استاد ما نیز گیر داده تعداد پره های شوفاژ خونتونو به روش امریکایی حساب کنید…تو فکرم بود از شما این روش امریکایی رو بپرسم…اما حالا جوابم رو گرفتم:خونه ما با همون شومینه کلی گرم میشه

پاسخی بگذارید

