سفرنامه- گفت و گو با العربیه و هوس مخملک

شانزدهم ژانویه دوهزار و یازده

اول: نجاه بن علی مسوول بخش فارسی شبکه «العربیه» راست می گذارد تخت سینه ام: «شما طرفدار انقلاب مخملی در ایران هستید؟»

هول ورم می دارد. انگار بعضی از کلمات بارش سنگین تر از این حرف ها است. وقتی اسمش می آید بوی رنج و درد و آوارگی تمام دماغت را پر می کند. سخت است. نمی دانم باید بگویم هستم یا نیستم.

گفت و گویی در مورد ایران و جریان انقلاب مخملی برنامه ای است که العربیه در دست تهیه دارد. این داستان ها نمی دانم دیگر چه از آب در می آید. تقریبن دیگر هیچ مرز بندی را احساس نمی کنم.

-=-

دوم: سرد است هوا. گدا کش به قول اون رفیق ما: «تو ایی هوا هر چی بیرون بومونه یخ مزنه»

-=-

سوم: مشایعت یک دوست تا اتوبوس برای سفر به راهی دور و رفتن برای خوردن یک غذا که از زور گرسنه گی دارد مرا به کرده و نکرده اقرار کردن وامی دارد کافی است که به خودت بیایی و ببینی روز یک شنبه ات تمام شد.

یکی گفت: «عوض شده ای». با خودم فکر کردم چه بودم که عوض شدم. یادم نیامد.

پ.ن:  رستوران ایرانی در مریلند، خوردن بادمجان و نان و کوبیده روحیه آدم را در غربت عوض می کند یادتان باشد.

پاسخی بگذارید

