راستش من مثل شما عمر نوح ندارم

زنگ می زنم: سلام چطوری؟

– ای بدکی نیستیم…

یاد او می افتم با میل می زنم: چطوری، چه می کنی؟

– هییییییچ… نفسی می کشیم…

بهش زنگ می زنم می دانم برای فرصتی ایران رفته است: به به ایران خوش می گذره بلخره بعد از دوسال رفتی ایران کیف می کنی؟

– نه باااابا. چه کیفی نیشستیم تو خونه به در و دیوار نگاه می کنیم.

پسر جوان است: پسر از زندگی بهره می بری که؟

– حوصله داری شووما هم ها…

—-

زیاد می شنوم. هیچ کار، ای ی . زنده ایم. نفسی می یاد…

گاهی با خودم می گم خوش به حالشون عمر نوح دارن. من خاک بر سر صبح که از خواب پا می شم با خودم می یام بگم امروز روبی خیال یادم می یاد یه روز دیگه به مرگم نزدیک تر شدم. فرصت ها یک روز کمتر شد و من یک روز پیرتر. گاهی حسرت می خورم که در هر دم کشفی نهقتته است و من مثل ابله های تپه نشین فقط از کنارشان می گذرم. هر لحظه هر اتفاق چیزی رو پنهان کرده که راحت می شود یافتش و من تن پرور به آن تن نمی دهم.

خدا رو شکر می کنم به من بی دین و ایمون یه چیزی را با مهربانی و عطوفت بی دریغ اعطا کرد:

لحظه ها رو. چیز هایی که دیگر تکرار نمیشه و من گاهی احساس می کنم هر کدومشون را باید تا ته سر کشید. باید از هیچ دمش نگذرم. یه جورایی اسراف کردن می دونم بی توجهی رو. من می گم:

شکر همونی که اسمتو ملت می زارن خدا، که به من این رخصت رو دادی که تو لحظه هات همیشه حادثه های غیر قابل تکرار رو پیدا کنم و از پازل زندگی لذت ببرم.

کاش من هم عمر نوح داشتم مثل تو، مثل تو یا مثل تو…

One thought on “راستش من مثل شما عمر نوح ندارم

  1. man tajikam , va daram yak taraneh va avaze bara jonba josh sabzeh shoma, va an ra beh hameh ham kalamanam hedia makonem. Arezo ma konam ke hama adamha ham bara in jonbojosh sabz maya konin , zenda basha mamlekate to.

پاسخی بگذارید

