گزمه ها بیدارند مردم آسوده بخوابید

روزهای دور و پیش از این در عملیات مرصاد یادم می آید این سوال ماه ها و بعد سال ها خوره روحم بود: چرا ما هم زبان و هم خون و هم وطن یک دیگر را می کشیم؟ آن روزها حالم وقتی بدتر شد که دیدم گویی برخی از دوستان در هر دو طرف، انگار دشمن چند هزار ساله را می کشند.

این روزها باز این خوره جانم را گرفته، انگار به انتظار بوده است برای همین روزها. فیلم ها عذابم می دهد. برادر بسیجی که بر روی عزیزان خودش شلیک می کند. خواب گاه دانشجویان باز هم مورد تعرض قرار می گیرد و 18 تیر دیگری راه می افتد و با توکل بچه های مردم از پنجره پرت می شوند بیرون و البته آقای فرهاد رهبر همه را دعوت به خویش تن داری می کند: کدام همه؟ همه یعنی فقط دانشجویان؟ یعنی مردم؟ بازهم لباس شخصی ها مستثنا شدند؟

از ابتدای انتخابات سعی کردم پست نذارم. سعی کردم به طنز این داستان بپردازم و سعی کردم باور کنم مردم راهشان را یافته اند و آن هایی هم که باید بدانند می دانند. پس اردوان تو چه کاره هستی. اما نشد.

i10_19372097

دلم خون شد. عکس دیدم دیوانه شدم. فیلم دیدم دیوانه شدم. گفتند حسابتان را از آشوب گران جدا کنید، مردم کردند. باز هم کتک خوردند. گفتن بی خشونت، گلوله در سینه دختر مردم شلیک کردند. گفتند نوار است، نوار که پا ندارد…

در تظاهرات آرام مردم هفت نفر کشته شدند. دست کم این را رسانه داخل گفت. هفت نفر. احمدی نژاد باید خوشحال باشد برای قدومش خون کردند که مبارک بیاید و قدم بر دیده ما بگذارد. هفت عدد مقدسی است. نه؟

این مردم برادر تو هستند ای مردی که با شجاعت بر روی آن ها اسلحه می کشی:

3629145250_f0f7dd5ee6_o

می گویند مردم باید حسابشان را از اراذل و اوباش جدا کنند. می گویم مردم نمی خواهد جدا کنند فقط شما پیگیری کنید اوباش از کجا اسلحه می آورند. اوباش از کجا گاز فلفل می آورند. اوباش چطور هار می شوند که بر سر روی خواهر و برادر خودشان باتوم می کوبند تا مغزشان متلاشی شود.

12563295-1ba89b8ede4d934ce25cebf42297858a.4a36efc8-scaled

می گویند هنوز نمی شود اسمش را گذاشت کودتا. من می پرسم کودتا مگر شاخ و دم دارد و غولی است که از وسط چراغ جادو در می آید؟ کودتا همین است. من می خواهم به آن هایی هم که در کنار ایستاده اند و فکر می کنند پر قبای آن ها را نخواهد گرفت یاد آوری کنم: اگر مردم صدایشان خفه شود بعد نوبت یک یک شماست. به نظر می رسد این پروژه نباید نو پا باشد. دست گیری ها اطرافیان شروع بازی است. امروز هم شیخ ابطحی هم دست گیر شد. برخی هم که هنوز آزاد نشده اند. می گویند سعید حجاریان هم در لیست است. روزی که نامه هاشمی به عنوان سند تاریخی به یادمان ها سپرده شود دور نیست: آقای خامنه ای این هجمه ها شما را نشانه گرفته است…

اما نمی خواهم مایه دلسردی باشم. لیک مجبور هستم دست کم نگاهم را بگویم.

1245083358

این گرما و حرارت کم کم فروکش خواهد کرد. گروهی با نگرانی وضعیت بدتر و وخامت اوضاع خانه نشین خواهند شد. گروهی هم مصلحت اندیشانه خود را درگیر نخواهند کرد. تیم دیگر هم که اساسن این رکود به ضرر آهن در انبار و سیمان دپو شده شان است. به زودی این حرکت ها رنگ می بازد. آقای رئیس جمهوری حالشان را خواهند برد و مردم سرخورده می روند تا چهار سال دیگر باز غم نام می خوردند. استاد های استعفا داده هم کم کم مجبورند به دنبال درس دادن در ده کوره ای سر به کار شوند و…

شهر در امن امان است

آسوده بخواب

شهر در امن و امان است

گزمه ها بیدارند

مردم آسوده بخوابید

شهر در …

پاسخی بگذارید

