راه هایی که بلخره به ترکستان ختم شد

Big-Q

4 thoughts on “راه هایی که بلخره به ترکستان ختم شد

  1. تو غلط می کنی لفظ تورکستان را به کار می بری فاشیست بی همه چیز

    اردوان: جناب آقای با ادب. گاه به دوستان ترک زبانم می گویم شوونیسمی که شما از آن دم می زنید. بیشتر در درون برخی از ابلهان درون خودتان موج می زند. شما دوست من آبروی دوستان ترک مرا هم با ادبتان می برید.
    ظاهرن چون شما ترک هستید حتا شعری که مصادق این نوشته است را هم با عمر چند صد سال باید عوض کرد. چون شما ابله هستید. بروید و با این رفتار ها آب به آسیاب دشمن های واقعی اقلیت های ارزشمند ایران نریزید. شما از طایفه شجاع دلان ترکی که دلشان برای ایران بزرگ می تپد نیستید. با دوستان خوب ترکم بارها و بارها بر سر این حرف ها گفته ایم و نوشته ام . این نظر آنان نیز هست. آن هایی که با شجاعت بر سر حقوق این جامعه ارزشمند ایرانی تلاش می کنند نه به دنبال هوچی گری و قالتاق بازی.
    پ.ن: در ضمن ترکستان است نه تورکستان! به خودتان در تغییر زبان پارسی فشار نیاورید.

  2. …. دهن هر چی …. زبون نفهم…همین شماها به این ….رای دادین که دورباره شد رییس جمهور!!!!

    اردوان: عصبی نباشید. چمع نبندید. هم ما برادریم و برابر. دوست داشته باشید چرا که در این برهه زمانی سخت محتاج هم دلی هستیم به حرف یک نفر نباید توجه کرد. سپاس و پوزش که به دلیل برخی کلمات مجبور به نقطه چین شدم.

  3. اولا که من تا جاییکه یادم می آید تا فاشیستش را نوشته بودم اما بی همه چیزش را جنابعالی برای اینکه روغنش را اضافه کرده باشید افزوده اید چون اصولا بنده بی نوا در همین زبان تورکی اش در مانده ام چه رسد به اینکه فحش ها زبان شیرین پارستان را هم تا این حد بلد باشم. خلاصه اینکه من به شما بی همه چیز ننوشته ام چون اصلا آن را بلد نیستم ( یعنی نبودم ولی دیگر گمان نمی کنم به برکت جنابعالی فراموش نمایم ) به هر حال اگر این را من ننوشته باشم و شما آن را اضافه کرده باشید نهایت نامردی را مرتکب شده اید که اصلا شایسته شما نیست.
    اما در رابطه با شعر مشهور سعدی «ترسم که به کعبه نرسی اعرابی ـ این ره که تو می روی به ترکستان است » هر بچه مدرسه ای هم شرح ماوقع را می دانند.مساله اینجاست که همانطور که از شعر هم کاملا مشخص است تاکید بر اشتباهی بودن راه کعبه به سوی ترکستان است و در اینجا ترکستان به این سبب مکان اشتباهی است چون اعرابی مقصدش مکه بوده نه ترکستان یا فارسستان و … اما کسانی بیایند و از سر ارضای احساسات نژادپرستانه مکنون در ناخودآگاهشان این ترکستان را تعمیم بدهند به هر چیز نادرست آنوقت است که بایدبه آنها گوشزد کرد که شما غلط می کنی …
    به فرض که مرحوم سعدی از اصطلاح نژادپرستانه ای هم استفاده کرده باشد آیا جنابعالی هم در قرن 21 مجبور به به کارگیری آن اصطلاح هستی؟ 
    با تشکر

    اردوان: دوست محترم
    هر انچه در نوشته شماست دست پخت خود شماست و بس. عین کامنت شما به صورت میل برای من می رسد اگر احساس می کنید «بی همه چیز» تان را باید یاد اوری کنم برایتان میل سیستم را بفرستم که شاید به حافظه شما یاری دهد.
    نکته دوم این که شما حتا مرا نمی شناسید و مانند بسیاری از دوستانتان که بر احوالشان انتقاد وارد است فاشیست بودن را در نوشتن ترکستان می دانید. کلاه بر سر شما و بنده و ملت ایران عزیز با هر تیره و طایفه ای جای دیگر دارد می رود. به هر حال شما چنان در بیان تان منصف بودید که بی همه چیز خودتان هم یادتان می رود. نه دوست عزیز همین قدر بس که اگر به نوشته توهین امیز شما در اندازه یک نوشته که به نظر من یک رای و قابل احترام است، ارزشی قایل نبودم آنرا درج نمی کردم. حتا برای احترام به نوشته شما مجبور شدم الفاظ رکیکی که نویسنده بعدی کامنت به نظر من با تحریک نوع ناثواب بیان شما نوشته بود را با چند نقطه اصلاح کنم.
    نه دوست من حضرت سعدی فاشیست نبود. بنده هم تا جایی که یادم می آید نیستم. شما هم خودت را در رنج نینداز… جای دیگر پی این بازی را بگیرید. دوست محترم من که در قرن 21 زندگی می کنید. خوب است از استادهای ارزشمند ترک زبانی که من هم می شناسم و بی شک شما بهتر از من باید بشناسید بیشتر بیاموزید. شاید دم گرم آنان کارگر افتد.
    به روز باشید

  4. سلام
    من آن بی همه چیز را ننوشته ام و اگر به فرض بسیار بسیار ضعیف آن را نوشته باشم معذرت می خواهم.
    همانطور که می بینید من نگفتم مرحوم سعدی خدای نکرده فاشیست بودند من گفتم : « به فرض که مرحوم سعدی از اصطلاح نژادپرستانه ای هم استفاده کرده باشد » که البته همه می دانیم ایشان این کار را نکرده اند اما اگر هم این کار را کرده بودند ما مجاز به آن تایید آن نبودیم…
    و اما منتظرم جواب سوال خود را از شما بشنوم و برای اینکه فراموش نفرمایید مجددا تکرار می کنم:
    « مساله اینجاست که همانطور که از شعر هم کاملا مشخص است تاکید بر اشتباهی بودن راه کعبه به سوی ترکستان است و در اینجا ترکستان به این سبب مکان اشتباهی است چون اعرابی قصدش مکه بوده نه ترکستان یا فارسستان و … ا»
    با تشکر

    اردوان: ظاهرن مسئله این نوشته هم در این جاست. راهی که دوستان مورد مخاطب من می روند به ترکستان است که خطا است. فکر نمی کنم در این صنعت پیچیده ای به کار گرفته شده که شما منظور را به نژاد پرستی تعبیر توانستید بکنید چون من هر چه دوباره سعی کردم نتواتنستم در یک جمله به کار رفته که در روزهای بحران هر اهل ایرانی (نمی گویم اهل بیان و ادب چون اظهر و من الشمس است) می فهمد که این ترکستان پاسخ کیست. شما بی شک با ارایه این توضیج که در یک جمله بالا از کجایش بهره برداری نژاد پرستی را یافتید حتمن دست کم مرا خوشحال می کنید تا به دانش ام افزوده شود.
    در پایان ضمن تشکر اجازه می خواهم به دلیل ذیق زمان و مشغله کاری از ادامه این گفت و گو مرا معاف کنید آقای زنجانی. امید که شما هم وقت بیشتری برای حمایت از سعید متین پور و رئوف طاهری بگذارید تا در این مدار بسته زمان خود را بیهوده حرام کنید.
    بدرود

پاسخی بگذارید

