بت پرستی باز هم در راه است: این بار موسوی

دیشب داشتم بر روی گزارش تکمیلی همایش پویش و موج سوم در برج میلاد کار می کردم. به نکته جالبی برخوردم. چنان افتد و دانی در چهارشنبه شب برخورد مناسبی با عکاسان مطبوعات در این همایش نشده بود و حتا مجری برنامه هم با ایجاد هیجان در مردم سعی در تخریب این عکاسان معترض داشته است. آنها به نظر می رسد اولین اعتراض هایشان به نبود جایگاه مناسب بوده که بعد بحث بالا گرفته و ظاهرن از ناحیه گردن و یقه هم فراتر رفته. 

axx

جالب بود من دیشب سعی کردم دست کم با تعداد زیادی از سردمداران اصلاحات که حاضر در صحنه هم بودند، تماس بگیرم و از آن ها بخواهم برایم جریان را روشن کنند. تعداد زیادی که تلفن ها را بر نمی داشتند و آن هایی هم که بر می داشتند با این مطلع وارد بحث می شدند: «خبری نبوده… منابع شما اغراق کرده اند… بی ربط گفته اند» در حالی که نه تنها شنیده هایم از خود خبرنگاران حاضر حاکی از این درگیری بود بلکه دوستان در وبلاگ هایشان به شرح این ماجرا پرداخته اند. 

حتا برای روشن شدن با دوستان رسانه ای تماس گرفتم که در نهایت یکی از این عزیزان با کمی شوخ طبعی اشاره کرد: «آقا شما هم جان مادرت مته به خشخاش نزار، الان گفتنش آب به آسیاب دشمن ریختنه…» راستش من حیران مانده بودم که باید به این «پوشش» بخندم یا گریه کنم.

image

من گاهی فکر می کنم دوستان در جبهه اصلاحات هنوز نمی دانند بنا هست برای چه مبارزه کنند و حتا گاهی دگماتیسم حاکم در این خیمه را کمتر از خیمه های روبرو نمی بینم. 

دیروز دوستی می گفت بر روی سایت حامیان آقای موسوی سرودی را گذاشته بودند که امروز برداشته اند، چیزی در حد این که خلاصه تو سرت به مثال سر شاه است و از این حرف ها. 

شاید اگر منصف باشیم خیلی هم بر هاله نور آن سو و دیگر حمایت های کمدی هم خرده ای نباید گرفت.

چرا ما تا دچار ارادت که می شویم هوس پرستیدنمان زود گل می کند. فردا یعنی چهار سال بعد؛ این یکی را هم تف و لعنت می کنیم. انگار نه انگار که روزی سرود جاوید شاه برایش ساخته ایم. 

داستان همایش موج سوم را از زبان زیگ علی بشنوید.

پندار هم چنین نوشته است.

پاسخی بگذارید

